Problem Quadrocopter

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#42
Wenn dem so ist was ich dort verstanden habe, dann gilt Folgendes:

Die Afro Slim habe ein "Light BEC" was bedeutet zur Stromversorgung eines FC sollte es langen, wenn keine Servos zum Einsatz kommen.
Dies bedeutet aber auch, dass an der KK 2.1, welche sich mit Sicherheit nicht gravierend von der KK2.0 unterscheidet, nur ein ESC das rote Kabel an die FC angeschlossen wird. Bei den restlichen drei ESC Anschlüssen wird das rote Kabel gestrippt und mit Schrumpfschlauch gesichert. Andere Alternative, drei Verlängerungskabel benutzen und das rote Kabel komplett entfernen.

Des weiteren ist dort auch zu lesen:

Throttle Range Calibration
With normal PWM input, ESCs and flight boards should be configured to
match the expected working range. If unmatched, the motors may not start
until higher throttle signal is given, may start “hot” even with a low throttle,
may reach full power early, or may not reach full power. In many cases,
end-point calibration is not required unless the flight board outputs different
ranges.
First, remove all propellers! Check to see if there are calibration steps
documented for your flight controller board. KK2 boards have a two-button
procedure that performs automatical calibration. With KK boards, the Yaw
pot must be set to the minimum position in order to enable pass-through
mode from the receiver input to the ESC output, and the ESCs are then
calibrated to the radio's throttle throw. With the Naze32, try the console
settings “set minthrottle=1064” and “set maxthrottle=1864”. The same
settings may be used for AutoQuad or other boards that allow the
endpoints to be specified.
If none of the above options are available, calibration may be performed
manually. First, remove all propellers! Disconnect the power to the ESCs.
Connect the ESC PWM input directly to the receiver's throttle channel, or
to a servo tester.
Set the radio throttle or servo tester to the highest position, then connect
power to the ESC. The motor should produce a series of initialization
beeps increasing in pitch, followed by another beep matching the pitch of
the last initialization beep. This indicates that the calibration mode has
been entered, and the pulse length has been learned.
Move the stick or knob to the lowest position. Two beeps of the same pitch
should be emitted. This indicates that the low pulse length has been
learned. If the RC Car-style reversible mode has been enabled
(RC_PULS_NEUTRAL), move the stick or knob to the center, and wait for
three beeps. This indicates that the neutral (center) pulse length has been
learned.
The ESC will then save the settings and exit calibration mode. If the input
is still at the same position, the ESC will arm (producing a higher pitched,
long beep), and function normally.
NOTE: Throttle calibration is disabled to avoid accidental calibration if the
ESC is reset by brown- out during previous operation. If the power is not
connected cleanly during the above steps, the power-up may also be
detected as a brown-out. If the rising beeps are not heard while attempting
to calibrate, disconnect the power for a few seconds, then try again.

Gruß Achim
 
#43
Also es gibt neuigkeiten: Als erstes möchte ich sagen, dass die ESCs keine eingebaute BEC haben. Bei keinem liegt ein rotes kabel vor. Ein externes BEC habe ich installiert. Funktioniert alles. Das Problem ist, dass ein Motor beim Schub geben nur piepst und der andere stottert. Also er dreht sich schnell dann nicht... Unregelmäßig halt. Ich war vor n paar Tagen bei Staufenbiel und die meinten ich soll den kaputten Motor an anderen Reglern testen. Sie befürchten, dass der Regler irgendwann mal einen Kurzschluss hatte und das er jetzt hin ist. Ich habe nun vor mir bei Hobbyking nochmal 2 neue Regler zu bestellen. Davor werde ich die Motoren aber noch an anderen Reglern testen.
 
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