AUAV-X2 - Ein echter, kompat. Mini PIXHAWK aus Bulgarien!

nickarsow

Erfahrener Benutzer
#81
Hi guys,
Here's the status of the current orders ( 21 Nov 2014 ):
1. Jorg Rohde - 1 x AUAV-X2 - next week....waiting for female 12pin 1mm pitch connectors for remote IMU;
2. Tim Dymowski - 1 x AUAV-X2 - next week....waiting for female 12pin 1mm pitch connectors for remote IMU;
3. Rudi Traxler - 1 x AUAV-X2 - payment/confirmation pending;
4. Frank Thiemig - 3 x AUAV-X2 - payment/confirmation pending , will be delivered from our US store;
5. Andreas Linder - 1 x AUAV-X2 - payment/confirmation pending;
6. David Grebenstein - 3-rd batch;
7. Michael Stoy - 3-rd batch.

So, Rudi, Frank and Andreas, please confirm your orders by payment to [email protected] via PayPal.

Best regards
Nick
 
#82
Meiner ist da: Wunderbar verpackt und persönlich gekennzeichnet.
Frage: Was macht die SD-Karte? Speichern, klar...aber was?? Wie schnell und groß muss sie sein? Irgendwelche Hinweise?
 

nickarsow

Erfahrener Benutzer
#83
Hi Comuter,
If I translated correct your question - the card is microSD, FAT32 formatted....can be any volume...1..2...4...8GB...etc.
Best regards
Nick
 
#85
Auf die SD-Kate werden die Logs vom ArduCopter gespeichert und dann im MissionPlanner kannst du diese auslesen und etc. Die Logs sind auch nicht groß, also eine alte z.B. 1GB wird reichen.
 

LSG

Erfahrener Benutzer
#87
Hi LSG,
Yes, you can. The easiest way is to use I2C1 as all baro ICs have I2C interface, but the onboard barometer is good enough to make the external one useless.
Nick
Thanks but I need an external barometer because I am going to put the flight controller into a waterproof case. Using an external barometer somewhere, where no water and no sun but air can reach it would be most simply. If it´s no problem - I am happy!

Can I deactivate internal baro and activate external on arducopter (MissionPlanner, APM Planner)? I couldn´t find any button.
 

gervais

Ich brauche mehr Details
#88
Zuletzt bearbeitet:

hartmut56

Erfahrener Benutzer
#91
Danke Kai für diese tolle Anleitung. Frage: Welchen Vorteil hat es, am Telemetrieport RTS/CTS zu verwenden?
 
Zuletzt bearbeitet:

gervais

Ich brauche mehr Details
#93
@Hartmut: Keinen für mich relevanten. Da aber vermehrt Telemetrie Hardware mit RTS / CTS (Hardware Flow Control)auftaucht und der AUAV-X2 diesen Port (analog zum TELEM1 Port am PIXHAWK) bietet, habe ich es mit abgebildet. Das in diesem Bild gezeigte 3DR Radio funktioniert auch ohne RTS/CTS.

PS: Du kannst ohne Bedenken SERIAL 2 (3.Bild) für die Telemetrie verwenden, funktioniert einwandfrei.
 
Zuletzt bearbeitet:

nickarsow

Erfahrener Benutzer
#94
A quick FRONT/REAR orientation:

1. There is a white airplane on the top side of the controller.....it points the FRONT - UARTs, I2C, Receiver, GPS, etc.!
2. Inductor is at the REAR side - servos, buzzer, switch, etc.!
3. Look at the bottom side of the controller - there you'll find white labels to all pins.

Nick
 
Zuletzt bearbeitet:
#97

AndreasL90

Erfahrener Benutzer
#98
@Nick
I've just sent you the payment (wasn't aware I actually got a slot in the second batch :) )!
(I put the adress is in the commentary section in Paypal)
 

Terry

Erfahrener Benutzer
#99
@gervais, ein grosses dankeschön auch von mir, einem "Newbi" in sachen Electronic. Meine Packstation hat die Ankunft der FC bereits gemeldet. Btw. ich bestelle mir grundsätzlich immer zwei, falls beim Anschluss ein blaues Räuchlein aufsteigt 😜 . Falls dies nicht geschehen sollte, kann ich bei Bedarf für jemand der nicht warten möchte eine "mini-hawk" abtreten. Weiss dies jedoch erst am kommenden Mittwoch.
 
FPV1

Banggood

Oben Unten