Aua, und ich bin Schuld, ich schulde Dir einen Cappu...
Den DYS da trau ich nicht über'n Weg, $5 weniger hin oder her, die sehen mir zu sehr sehr nach RCX aus und die hab ich gefressen (und ich kenn auch wirklich gute DYS...). Und bei rcgroups hatte ich schon meinen Sermon zu den X1306S weniger schüchtern gepostet und war sicher, es hier auch längst getan zu haben, leider wohl verpennt. Ich zitiere mich mal aus rcgroups:
- outside very similiar to the Tigers, as well weight
- at the same thrust similar effciency
- smoother/more silent at higher throttle or better said: the MT1306 are surprisingly loud/unsmooth compared to other Tigers I have
- biggest surprise: About more than 20% higher max. thrust. I first thought something is wrong when I saw the high currents on the wattmeter compared to the MT1306, until I saw that thrust is higher in the same way. This was new to me, as sometimes my Tigers give more max.thrust (like MN1806) and very often are more efficient than the clones, not so here. As the MT1306 was a used one from a friend, I tried a second and new one, but the same.
- I don't like the CW and CCW threads for the prop nut, which binds you to the included nut, I normally use CW light alloy nuts with a nylon stop "inlay".
-> regarding the price and compared to the Tigers best choice in this class I think! But let' s until the first flights
Ich warte noch auf den Rahmen, Erstflug dürfte in ca. 1,5 Wochen sein, ich erwarte aber keine großen Überraschungen.