Das Wiki beantwortet das... Autotrim --> Trimmen der Sernsoren. Z.b. wenn er weg-driftet.
My copter won't stay perfectly still in the air: Make sure the CG of the copter is dead center. Then run the level command on a flat surface. (hold disarm for 15 seconds to invoke.) You can also fly in auto-trim mode in a windless (important!) environment. Any wind will cause the changes you make to work against you when the quad rotates 180°. You
can use your radio pitch and roll trims, but remember to re-center them when you set up your radio with the config tools. Using the radio trims can have a negative effect in SIMPLE mode when yawing. Never Trim Yaw, Your copter may start spinning on it's own. (Quads are also susceptible to drafts. They will need constant corrections unless you install an optical flow sensor. One day...)
http://code.google.com/p/arducopter/wiki/AC2_Tweaks
und:
My ArduCopter flies okay, but it tends to tilt one way or another
Make sure the CG (center of gravity) of the copter is dead center. Then run the level command on a flat surface. (hold disarm for ~15 seconds to invoke.) You can also fly in auto-trim mode in a windless (important!) environment--any wind will cause the changes you make to work against you when the quad rotates 180°. Hold arm for ~ 20 seconds to fly in auto-trim mode for about 45 seconds. It will exit auto-trim automatically and fly normally. (Don't worry about counting out the time, just wait for the flashing lights to enter either mode.
You
can use your radio pitch and roll trims, but remember to re-center them when you set up your radio with the config tools. I'm not a fan of trimming the radio for quads, but NEVER, NEVER trim yaw. (Quads are also susceptible to drafts. They will need constant correction unless you install an optical flow sensor. One day...)
Kurz gesagt:
- windstille!!!
- disarmen
- arm für 20 sek halten
- vor sich ruhig fliegen
- der Copter merkt sich die Stick Position und man merkt, das man immer weniger gegensteuern muss. --> er trimmt also automatisch die Sensoren.
- entweder nach 45 Sekunden ist der mode zuende oder man landet.
Autotrim ist viel einfacher als das mit Wasserwage usw zu machen
ES HAT ABER NICHTS MIT PID TUNING ZU TUN!
Das setzt natürlich voraus, dass man ruhig fliegen kann
FLIP = Beim Flugzeug fliegt es einfach auf dem Kopf, lässt sich aber wie richtig rum steuern. Beim Copter würde ich mal auf einen Flip tippen.
GUIDED = Steuerung via GCS? --> Ground Control Station --> Am Laptop auf die Karte klicken "Fly to here".
OF_LOITER = ???
LAND = landen ??? Wozu dafür einen eigenen Schalter...wegen Sonar/Baro-
Unterstützung? --> NEIN, weil es automatisch gehen kann ggf auch für Failsafe interessant.