HDZero News rund um HDZero/Sharkbyte

Bei dem OSD was von der Brille über separate Daten generiert wird ok, aber das OSD von meinem Walksnail VRX müsste dann auf dem VRX ge orbited werden:popcorn:
 

radla

Well-known member
Sieht fast so aus! Spekuliert wird hier ja gerade auch schon.
Dachte eigentlich eher ne Nano3 wäre auf dem Weg, da die auf der HP schon lange nicht mehr verfügbar ist.
 

RedSky

Erfahrener Benutzer
na mal sehen wann sich da was tut, hab mir gerade erst die Nano V2 bestellt (die gibts ja nicht nur bei HDZ direkt).
Wäre jedenfalls schön wenn tatsächlich mal eine gibt die alles Reso/Modis kann.
Was noch schöner wär, wäre nen 1080@60 Modus:) der @30 wird in den Kurven ja doch leider unscharf.:cry:
 

radla

Well-known member
Neue Firmware am Start:

Hi all:
New firmware (Rev13112023) is coming, you can get it from the link below:
https://www.hd-zero.com/document
Relesae Note:
VTXes v1.5.0:
- VTX menu add stick command mode
https://github.com/hd-zero/hdzero-vtx/pull/161
- Support channel E1 and F1
- Bug fixes.
Goggle v9.3.0:
- Support channel E1 and F1
- New goggle OSD item Clock Added
- Add battery voltage calibration
- optimize 1080p display
- Add shortcut for entering sleep mode from video
https://github.com/hd-zero/hdzero-goggle/pull/348
VRX 2/4 SMA:
- 960x720P60(nano90 camera support it) display fixes
- support lowband. You need switch HDZero band item in VRX main menu
- support 540p60(nano90 camera support it). You need switch HDZero BW item in VRX main menu
Event VRX:
- Support lowband, E1 and F1
- Supports 540P60. HDZero BW will switch automatically
Best regards
Ligen
2023/11/13
Quelle
 

RedSky

Erfahrener Benutzer
hat schon wer den Freestyle V2 mit dem Programmer unlockt?
ich bekomm es mit beiden Versionen(1.0.0/1.0.2) nicht hin.
geht bei mir nur per SD Card über die Brille.
 

radla

Well-known member
Gut das ich mit dem Kauf noch gewartet habe!
Das eine neue Nano kommt, hatte ich auch schon vermutet. Mit nur 2.2g kaum schwerer als die Lite, super! 🤩
Und da die Micro jetzt endlich 16:9 Full ohne Tunnelblick unterstützt, kann man sich das staubanfällige Wechseln des Objektiv auch schenken.

edit: Release am Montag?

IMG_1611.jpeg
 
Zuletzt bearbeitet:

radla

Well-known member
Auf der HD-Zero Seite sind die neuen Produkte bereits gelistet!

IMG_1645.jpeg

IMG_1644.jpeg

IMG_1646.jpeg

upd: und ab jetzt auch zu erwerben!

quelle
Hello everyone,
I am excited to announce the launch of the Micro v3 and Nano V3 cameras that have enhanced performance.
Micro V3 HDZero camera is designed for a 16:9 aspect ratio that matches the HDZero Goggle’s 16:9 screen to provide the biggest and clearest image possible for the HDZero system. The large lens on this camera delivers superior sharpness and contrast, less fish-eye distortion, and great low-light performance.
You can choose between 720p60 standard resolution mode and 1080p30 high resolution modes. The latter option is suitable for slower flying where high resolution is more important than frame rate, while the 720p60 mode is ideal for general freestyle flying.

Micro V3 has the following advantages over Micro V2:
• Native 16:9 without any cropping
• Sharper lens and better low light performance
• Enhanced dust resistance

Nano V3 HDZero camera is small and light, making it perfect for whoops and micro drones. A sharp lens with a very wide FOV offers the best nano camera image quality for HDZero so far.
The camera is optimized for 4:3 aspect ratio but can be switched to 16:9 aspect ratio in the camera’s settings menu. With its large FOV lens, 16:9 cut mode offers a decent amount of FOV and 16:9 full mode offers a very large FOV, but with some vignetting.
Nano v3 replaces Nano v2 and Nano lite camera.
Nano v3 has the following improvements over Nano v2:
• Larger FOV (94° vs 89°)
• Sharper lens
• Lighter weight (half as light)

Nano v3 has the following improvements over Nano lite:
• Larger FOV (94° vs 84°)
• Sharper lens
• Much better colors and contrast
• Slight weight increase (0.7g)
Both cameras are available at major online FPV stores and HDZero Shop (www.hd-zero.com/shop).

I would like to thank the beta testers and pilots who have given us feedback. HDZero would not be possible without their amazing involvement.
 
Zuletzt bearbeitet:
Hi Leute, kurze Frage wo wie verfolgt ihr die Release Versionen (FB Gruppe?) der Brille/vTX und weil ich es verpennt habe den Dongle mit zu bestellen werde ich vorerst über die Brille die vTX flashen müssen, oder?
 
Ja okay ungünstig formuliert, aber auch am liebsten mit Diskussion wie glücklich alle g erade sind mit dem Verhalten also technische Updates, aber mit Meinungsbild halt ich weiß gerade nicht ganz genau wie viele hier wirklich HDz fliegen
 
FPV1

Banggood

Oben Unten